Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A)




Sunday 24 June 2012

Membekam pesakit yang terkena gangguan



Pagi Ahad ini saya menuju ke Cheras untuk membekam regular customer saya. Pesakit ini memang berbekam setiap bulan dengan saya. Pesakit ini tidak mempunyai masalah kesihatan yang serius, hanya darah tinggi yang borderline je. Tapi apabila saya membekamnya pada hari ini, terdapat tanda tanda gangguan pada setiap point yang saya bekam iaitu dibahagian tengkuk dan bahu. Kawasan yang dibekam kelihatan melecur seperti kesan dibakar dan darah yang keluar membentuk tali tali apabila ditarik. Warna darah juga agak hitam pekat. Saya bertanyakan pada pesakit sama ada beliau ada merasa sakit sakit badan atau berdebar debar sepanjang minggu lepas. Beliau mengatakan yang beliau merasa sakit tengkuk sepanjang minggu lepas. Saya membekamnya untuk kali kedua sambil membacakan beberapa ayat ruqyah agar dapat mengeluarkan segala gangguan gangguan didalam badan pesakit. Jin penggangu ini memang suka bertenggek kat tengkuk manusia, sebab tu kita merasa berat dan sakit dibahagian belakang. Alhamdulillah, selepas beberapa kali bekam dibahagian tengkuk, pesakit merasa ringan dan tidak lagi merasa sakit badan dan kaki.

No comments:

Post a Comment