Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A)




Tuesday 26 June 2012

BEKAM UNTUK PENYAKIT RESDUNG DAN JERAWAT



Pada mereka yang mempunyai masalah jerawat dan resdung yang serius, anda digalakkan untuk berbekam pada bahagian muka dan belakang badan. Sekiranya anda pernah menggunakan rokok resdung sebelum ini, pasti anda perasan ada serbuk putih yang keluar dari liang liang roma di muka anda. Cuba anda bakar serbuk putih itu, ianya akan bertukar menjadi darah kotor. Jadi lebih baik anda berbekam di muka supaya pengeluaran darah kotor dapat dikeluarkan secara maksimum. Jangan risau mengenai parut berbekam di muka, ianya akan hilang dalam masa 3 hari jika nak dibandingkan kesengsaraan anda menanggung kesakitan selama ini. Bekam di point ini juga dapat menyembuhkan penyakit jerawat batu di muka.
InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment