Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A)




Monday 25 June 2012

KOMBINASI TERBAIK - BEKAM DAN HABBATUS SAWDA



Disamping merawat sakit dengan berbekam, pastikan anda menggunakan habbatus sawda (black Cumin, Nigella sativa) untuk mendapatkan kesembuhan yang maksimum. Habbatus sawda telah lama digunakan sejak ribuan tahun sebagai penyembuh penyakit dan makanan tambahan. Bekam dan habbatus sawda adalah kombinasi terbaik. Sekiranya anda berbekam disebabkan oleh jangkitan bakteria, minumlah habbatus sawda selepas berbekam. Hasilnya amat menakjubkan. Ianya membantu anda menyembeuh penyakit secara semula jadi, insyaAllah.
Habbatus sawda melancarkan peredaran darah, meningkatkan metabolisme dan mengeluarkan toksin dari badan. Habbatus sawda bukanlah ubat moden yang mempunyai dadah atau bahan kimia, ianya adalah berasaskan tumbuhan dan selamat untuk dimakan.
Khasiat habbatus sawda yang lain ialah dapat mencerdaskan otak, melancarkan perjalanan darah, menghancurkan lemak lebihan dalam badan, memulihkan sistem pernafasan, menambahkan tenaga dan antibodi dalam badan yang berfungsi untuk mengelakkan penyakit, mengembalikan selera makan, menghapuskan kolestrol dan toksik dalam badan dan makanan, membuang angin, mengubati buasir dan senggugut serta pelbagai penyakit lain sebagaimana sabda Rasulullah SAW:“Habbatus Sauda’ merupakan penyembuh segala penyakit kecuali mati.”


 

No comments:

Post a Comment